Selecţionerul Belgiei, Marc Wilmots, critică maniera de arbitraj

Argentina-Belgia-1-0București, 06 iulie 2014. Belgia a părăsit Cupa Mondială, iar antrenorul, Marc Wilmots, a criticat arbitrajul, spunând că Lionel Messi a fost protejat în mod special de către arbitrii și a susținut că Argentina a fost "doar o echipă obișnuită".

Belgienii au primit prea devreme golul marcat de Gonzalo Higuain în partida disputată sâmbătă și cu ritmul lor slab pe parcursul meciului, nu au reușit să dea o ripostă pe măsură. Wilmots a consolat jucătorii săi descurajati în vestiar și a promis că echipa sa devine mai puternică din această experiență.

"Ați văzut experiența argentinienilor", a spus antrenorul. "Ei pot denatura ritmul de joc. Se poate să le ia 30 secunde pentru a efectua o aruncare de la margine, iar arbitrul nu vede nimic. Am făcut o mică greșeală, atunci când Vincent Kompany a cedat posesia opt minute în și trage de timp. Ai putea simți o dezamăgire în vestiar, dar vom învăța din acest lucru.

"I-am spus băieților, aceasta a fost una dintre cele mai tinere echipe din competiție, iar viitorul este luminos pentru Belgia. Dar noi nu am fost impresionați de argentinieni. Aceast este doar o echipă obișnuită. Nu este o oportunitate pierdută. Credeți că Argentina a jucat un meci bun? Oamenii s-au plâns cu privire la performantele noastre in primele trei meciuri. Nu spun că Argentina nu poate fi campioană mondială: ei au Di María și Messi, doi dintre primii cinci jucatori din lume. Dar cât de multe ocazii au avut? Serios. Dacă am fi jucat în acest fel, am fi fost distruși de presa belgiană."

Wilmots a fost impresionat pentru că, Messi nu a fost avertizat, după ce am identificat trei faulturi distincte, în timp ce Eden Hazard și Toby Alderweireld au fost pedepsiți cu cartonașe galbene la prima lor infracțiune. "Messi este un super jucător, jucătorul care le dă ritm," a spus el. "El nu pierde mingea, dar el a făcut o serie de greșeli și am observat arbitrul nu a dat un fault împotriva lui. Eu nu vreau să fiu un copil care se plânge, dar am observat că nu a acordat niciun cartonaș galben pentru trei faulturi și? Dar nu mă plâng de arbitraj. Noi mergem mai departe. Mă gândesc despre modul în care putem construi la această echipă. Trebuie să înveți să și pierzi elegant. Asta e ceea ce fac.

"Lumea a văzut că Belgia are o echipa excelentă. Putem fi mândri cu echipa noastră. Dar acest lucru a fost la un sfert de finală la Cupa Mondială și micile detalii au făcut diferența. Poate, de asemenea, experiență a făcut diferența. Câțiva dintre jucătorii mei pot îmbunătăți jocul, dar să nu uităm aceasta a fost prima dată când au apărut la un campionat major împreună."

Alexandru Neata; Getty IMAGES

Subscribe RSS Feed, Fotbal flash RSS fotbal flash